Efekt decyzji, efekt lojalnościowy i efekt polecania. Pozyskiwanie klientów-pacjentów
Każdy pacjent, wybierający się do dentysty, podejmuje decyzję o alokacji swoich finansów.
Polski pacjent najczęściej samodzielnie podejmuje decyzję o tym, gdzie skieruje swoje kroki, o ile zechce pójść do dentysty. Polski rynek usług stomatologicznych jest na tyle rozwinięty, że każdy ma możliwość wyboru gabinetu. Wybór jest niezwykle szeroki, szczególnie w większych miejscowościach.
Pacjent, mając swoje oczekiwania, wybiera pomiędzy gabinetami dentystycznymi, kierując się swoim dobrem. Czy jest miło? Czy dentysta jest kompetentny? Jak wygląda gabinet i jego otoczenie? Jak funkcjonuje recepcja? Czy jest bezboleśnie? Te i wiele innych pytań zadaje sobie każdy z pacjentów i podejmuje decyzję: przyjdę – nie przyjdę do tego gabinetu. W ten sposób pacjent-klient przenosi swoje pieniądze z gabinetu do gabinetu, sprawiając, że niektóre z nich stają się ośrodkami zysków, a inne – niestety – ośrodkami strat. Wolny wybór rynkowy oznacza, że polski gabinet dentystyczny coraz częściej staje pod ścianą przymusu działań, które zmierzają do pozytywnego wyróżniania się na rynku.
Zarządzający gabinetem chce osiągnąć dobre rezultaty finansowe. Docelowo planuje i realizuje działania zmierzające do utrzymania obecnych klientów i pozyskania nowych. Szczególnie powinien przyjrzeć się trzem efektom, jakie towarzyszą przyciąganiu klientów. Są to: efekt decyzji, lojalnościowy i polecania. Umiejętne wykorzystanie tych efektów przyczynia się do zwiększania dochodowości gabinetu jako organizacji nastawionej na zysk.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii BIZNES
Efekt decyzji
...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...