Projekt zmian kształcenia lekarzy dentystów
Prezydium NRL zapoznało się z projektem rozporządzenia ministra nauki i szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego. Samorząd negatywnie ocenił zaproponowany model regulacji standardów kształcenia, w szczególności przygotowującego
do wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty. W ocenie prezydium
Naczelnej Rady Lekarskiej zarówno profil studiów lekarskich, jak i profil studiów lekarsko-dentystycznych powinny zostać określone jako ogólnoakademickie.
Kształcenie studentów – przyszłych lekarzy i lekarzy dentystów – powinno w szczególności prowadzić do nabycia przez nich umiejętności weryfikacji, na bazie wiedzy opartej na dowodach naukowych, napływających informacji o wprowadzanych nieustannie nowych metodach i technikach stosowanych w profilaktyce, diagnostyce i leczeniu, a do tego przygotuje właściwie standard kształcenia o profilu praktycznym w dużo mniejszym stopniu związanym z działalnością naukową uczelni. Ponadto kształcenie o profilu praktycznym w przeważającej części może być oparte na zajęciach kształtujących jedynie umiejętności praktyczne.
Prezydium NRL wyraziło wątpliwość, czy przy tych oczekiwaniach co do kompetencji absolwentów kierunków lekarskich i lekarsko-dentystycznych standard kształcenia, który pozostawia pełną dowolność co do profilu kształcenia, jest rzeczywiście należycie dookreślony. W zakresie szczegółowego określenia liczby godzin dydaktycznych prezydium NRL zgłosiło uwagę o niedostatecznej liczbie godzin poświęconych stomatologii dziecięcej w ramach kierunku lekarsko-dentystycznego.
[źródło: www.nil.org.pl]
Marzena Pytlarz – Kancelaria PPC Legal
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...