PSI – kształcimy, egzaminujemy, certyfikujemy od 2003 roku
Curriculum Implantologii, które jest prowadzone przez Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne (PSI) wykształciło już dwa pokolenia implantologów. Na temat kształcenia lekarzy dentystów i nie tylko z prezydentem PSI dr. n. med. Andrzejem Szwarczyńskim oraz wiceprezydentem PSI prof. dr hab. Ryszardem Koczorowskim rozmawia redakcja TPS. Prezentujemy rozmowę w wersji exclusive.
Prezydent PSI dr Andrzej Szwarczyński (na prawo) oraz wiceprezydent PSI prof. Ryszard Koczorowski (na lewo) (fot. archiwum PSI)
W ubiegłym roku ministerstwo ogłosiło rozporządzenie, które mówi, że towarzystwa naukowe będą mogły certyfikować lekarzy w zakresie umiejętności, a jedną z wymienionych dziedzin jest właśnie implantologia stomatologiczna. Proszę nam wyjaśnić czym jest ta forma potwierdzenia swoich kompetencji?
Andrzej Szwarczyński (AS): Różne formy certyfikacji w zakresie implantologii stomatologicznej istnieją od pewnego czasu. Stowarzyszenia implantologiczne, takie jak PSI, od lat prowadzi szkolenie w formie curriculum, które kończą się egzaminem i certyfikatem. Kolejno można w naszym stowarzyszeniu zdobyć tytuły umiejętności Fellowship i Diplomate, które są afiliowane i wydawane na zasadach certyfikatu międzynarodowego ICOI oraz ICOI Europe. Uczelnie w Polsce i za granicą nadają ponadto certyfikaty w zakresie Master of Science in Oral Implantology lub podobne. Od umiejętności różnią się tym, że są to stopnie naukowe nadawane przez Uniwersytety.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...