Recepty lekarskie po zmianie przepisów
Zgodnie z rozporządzeniem kwietniowym dane wyżej wskazane (tj. określone w art. 96a ust. 1 Ustawy Prawo farmaceutyczne) zamieszczane na recepcie wystawianej w postaci papierowej nanosi się na awersie recepty w sposób czytelny i trwały, w tym za pomocą: wydruku, pieczątki lub naklejki, w sposób niebudzący zastrzeżeń co do autentyczności recepty.
Kody uprawnień dodatkowych pacjentów określa załącznik nr 1 do rozporządzenia kwietniowego. Natomiast identyfikatory oddziałów wojewódzkich Funduszu określa załącznik nr 2 do rozporządzenia kwietniowego.
W przypadku recept w postaci papierowej dyrektor oddziału wojewódzkiego Funduszu nadaje unikalny numer identyfikujący receptę. Budowę tego numeru określa załącznik nr 3 do rozporządzenia kwietniowego. Oddział wojewódzki Funduszu na wniosek osoby uprawnionej albo świadczeniodawcy przydziela im zakresy liczb będących unikalnymi numerami identyfikującymi recepty. Świadczeniodawca otrzymuje zakresy liczb będących unikalnymi numerami identyfikującymi recepty, przydzielone dla wykonujących u niego zawód osób uprawnionych. Po uzyskaniu zakresów liczb będących unikalnymi numerami identyfikującymi recepty w postaci papierowej osoby uprawnione albo świadczeniodawcy zaopatrują się w druki recept w postaci papierowej we własnym zakresie. Możliwy jest również wydruk recepty w trakcie jej wystawiania. Unikalne numery identyfikujące recepty wystawiane w postaci elektronicznej są nadawane tym receptom przez podmioty. Sposób budowy tego numeru określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
Na recepcie nie mogą być zamieszczane informacje i znaki niezwiązane z jej przeznaczeniem, w tym stanowiące reklamę. Na recepcie, poza danymi dotyczącymi przepisanych produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych, można dodatkowo zamieścić: [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!