Recepty lekarskie po zmianie przepisów
Jeżeli recepta w postaci papierowej została wystawiona w sposób błędny, niekompletny lub niezgodny z ustawą, osoba wystawiająca receptę dokonuje poprawek na tej recepcie. Każda poprawka wymaga dodatkowego złożenia własnoręcznego podpisu i odciśnięcia pieczątki albo nadrukowania – przy poprawianej informacji – danych identyfikujących osobę wystawiającą receptę.
Realizacja recepty obejmuje jej otaksowanie oraz wydanie przepisanych na niej produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych. Otaksowanie recepty polega na wytworzeniu Dokumentu Realizacji Recepty dla każdej pozycji na recepcie. Dokument Realizacji Recepty to zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu kwietniowym dokument elektroniczny wytworzony w wyniku elektronicznego otaksowania recepty.
Recepty wystawione w postaci elektronicznej oraz Dokument Realizacji Recepty po ich przesłaniu do Systemu Informacji Medycznej (SIM) są przechowywane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i dostępność dla:
- pacjenta, dla którego receptę wystawiono,
- osoby wystawiającej receptę,
- osób, o których mowa w art. 26 ust. 1 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2017 r., poz. 1318 i 1524),
- apteki, która zrealizowała receptę,
- uprawnionych pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia, jeżeli dotyczy produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego podlegających refundacji ze środków publicznych,
- organów Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej w zakresie jej uprawnień.

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!