Ppłk lek. stom. Remigiusz Budziłło: Protetyka niejedno ma imię
Bycie żołnierzem w dzisiejszych czasach nie jest proste. Ale ppłk lek. stom. Remigiusz Budziłło z powodzeniem łączy pracę w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej z prowadzeniem własnej praktyki stomatologicznej. W rozmowie z Pauliną Budną-Muc opowiada o wyzwaniach nowoczesnej protetyki i implantoprotetyki.
Jakie możliwości podnoszenia własnych kwalifikacji zawodowych mają obecnie absolwenci stomatologii zainteresowani protetyką czy implantoprotetyką? Jakie drogi kształcenia podyplomowego powinni wybrać? Jakie formy szkolenia Pan Doktor proponuje i prowadzi?
Młodzi lekarze, w tym absolwenci stomatologii, mają obecnie bardzo duże możliwości nauki – należy to podkreślić w pierwszej kolejności – nauki, a następnie dopiero podnoszenia kwalifikacji. Bardzo istotny etap ich edukacji stanowi staż podyplomowy. Faktycznie w wielu przypadkach w tym czasie mają możliwość właściwego zaangażowania się w praktyczne leczenie pacjentów.
Zaczynając przygodę z protetyką, warto, aby w pierwszej kolejności przyswoili sobie bazowe zasady i podstawy, które obowiązują w tradycyjnych metodach leczenia protetycznego, a w następnej kolejności poszerzali swoją wiedzę i umiejętności w pracach wspartych na wszczepach śródkostnych.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...