Wymogi reklamy w gabinecie
Jakie przepisy prawne określają wymogi reklamy w gabinecie stomatologicznym? Czy istnieją produkty, których reklama w gabinecie stomatologicznym jest zakazana?
W polskim prawie brak przepisów ustalających wprost zasady prowadzenia reklamy w gabinetach stomatologicznych. Natomiast podstawowymi aktami prawnymi regulującymi kwestie dopuszczalności stosowania i zakresu reklamy produktów leczniczych są: Ustawa z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tekst jedn.: Dz.U. z 2008 r. nr 45,poz. 271 z późn. zm. – dalej u.p.f.) oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych. Wspomniane akty prawne wprowadzają szereg wytycznych i ograniczeń w swobodnym prowadzeniu działalności reklamowej, zwłaszcza względem pacjentów.
Przeczytaj wszystkie artykuły z czasopisma PROFILAKTYKA
Artykuł 52 ust. 1 u.p.f. przewiduje, że reklamą produktu leczniczego jest każda działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Z przywołanej definicji wynika, że reklamą nie będzie działalność, która ma na celu wyłącznie obiektywne informowanie konsumenta. Artykuł 52 ust. 3 u.p.f. stanowi wyraźnie, że za reklamę leku nie uważa się m.in.: informacji umieszczonych na opakowaniach oraz załączonych do opakowań produktów leczniczych, zgodnych z pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu, czy informacji dotyczących zdrowia lub chorób ludzi i zwierząt pod warunkiem, że nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych
Istotne z punktu widzenia dopuszczalności danego rodzaju reklamy jest...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Skostnienie stawu skroniowo-żuchwowego jako następstwo przeoczonego złamania kłykcia żuchwy u dziecka
Słowa kluczowe: skostnienie stawu skroniowo-żuchwowego, złamanie kłykcia żuchwy, tomodensytometria Keywords: temporomandibular joint ankylosis, fracture of the mandibular condyle, tomodensitometry Streszczenie: Skostnienie stawu skroniowo-żuchwowe...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Aparaty nakładkowe i miniimplanty ortodontyczne w leczeniu zgryzu przewieszonego u dorosłych
Słowa kluczowe: zgryz przewieszony, miniimplanty, nakładki Keywords: scissor bite, miniscrews, aligners Streszczenie: Zgryz przewieszony nie ulega samoistnej korekcji. Stopniowo pogarsza się w wyniku nadmiernego wyrzynania się zębów, negatywnie wp...