Zasady prawidłowego funkcjonowania stomatologicznego zespołu medycznego z uwzględnieniem roli wykwalifikowanego personalu średniego
Na wysoką jakość usług świadczonych przez gabinet stomatologiczny ma wpływ wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest obsługa pacjenta – nie tylko podczas rozmowy w recepcji, ale przede wszystkim podczas wykonywania zabiegów.
Prawidłowa współpraca pomiędzy lekarzem a personelem średnim gwarantuje zadowolenie klienta, a tym samym zachęcenie go do odwiedzenia gabinetu po raz kolejny. Profesjonalizm asysty dentystycznej jest efektem doświadczenia i poszerzania wiedzy podczas dodatkowych kursów. Obecnie oferta szkoleniowa dla asystentek, higienistek i recepcjonistek stomatologicznych jest niezwykle szeroka, a tematyka obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji, asertywności, pracy z małym pacjentem, a także praktycznej wiedzy na temat przeprowadzania zabiegów higienizacyjnych. Aby dokonać odpowiedniego wyboru, należy zastanowić się, w jakim kierunku gabinet stomatologiczny będzie się rozwijał i w zależności od potrzeb dobrać kursy, które spełnią nasze wymagania.
Zespół medyczny - mały pacjent - rodzice
Relacja między zespołem medycznym, pacjentem i rodzicami w przypadku dziecka z natury rzeczy jest asymetryczna, a odpowiedzialność za prawidłowy przebieg tej interakcji spoczywa zwykle na lekarzu i profesjonalnie przygotowanej asyście dentystycznej. Od nich w głównej mierze, chociaż nie w pełni, zależy, czy współpraca będzie się układać harmonijnie, z korzyścią dla wszystkich stron, czy też będzie pełna napięcia, stresów i nieporozumień. W interakcji z pacjentem należy wystrzegać się nadmiernego moralizowania i oskarżania wprost o zaniedbania, patrzenia na problemy tylko z własnej perspektywy i narzucania swojej opinii, fałszywie brzmiącego współczucia, uogólnień, niedokładności w wypowiadaniu i zapisywaniu zaleceń.
[...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!