Bądź i sterem, i okrętem
Problemy przekuwajmy w działania rozpościerające nowe horyzonty. Ważna jest dyskusja – komunikacja to podstawa budowy relacji między ludźmi. Czas, który poświęcamy na koncentrowanie się na błędach, można spożytkować na aktywność związaną z rozwojem umiejętności w kontaktach z pacjentami bądź z własnym rozwojem. Praca nad samym sobą sprzyja łagodzeniu reakcji na niekorzystne zdarzenia. Dotyczy to również konfliktów, które zwykle w krótkiej bądź długiej perspektywie pojawiają się w grupie. To zjawisko naturalne. Przecież posiadanie własnego zdania (z którym nie każdy musi się zgadzać) nie jest niepokojące. To oznaka myślenia, a każdy jego objaw jest bez wątpienia pozytywny. Warto słuchać ludzi. Jeśli zapewnimy im możliwość swobodnego działania, efekty mogą nas zaskoczyć. Zasadniczą kwestią jest wspominana jak mantra umiejętność rozmowy oraz wymiany argumentów z oponentami. Wypracowanie mechanizmu komunikacji pomaga w zażegnaniu konfliktów oraz rozwiązywaniu problemów. Sprawy bagatelizowane, odkładane na później, na kiedyś tam, kumulują negatywną energię, która bywa destrukcyjna dla całości rozwoju przedsiębiorstwa.
Zaufanie – zarówno do pacjentów, jak i pracowników (także tych nowo przyjętych) – umacniają relacje w dłuższej perspektywie czasu. A zaufanie w gabinecie buduje się w sposób podobny jak zaufanie w życiu prywatnym. Słabość człowieka objawia się często w jego osądach na temat nieobecnych osób. Plotka stanowi poważną barierę w budowaniu zaufania. Aby jej unikać, niezbędna jest kontrola nad sobą. Dbałość o dobrą atmosferę w pracy, wplatanie w czas obowiązków elementów humoru, wzajemne wsparcie oraz zrozumienie wpisują się w zakres pełnego profesjonalizmu. Jednak nasz wewnętrzny luz – nierzadko niezbędny do oczyszczenia umysłu – nie powinien znacząco przekraczać granic odpowiedniego poziomu obsługi pacjentów (mogą oni uznać zbyt nieformalne zachowanie w ich obecności za niestosown...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...