Kliniczna skuteczność leczenia aparatem Invisalign - dentalmaster.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Kliniczna skuteczność leczenia aparatem Invisalign® z zastosowaniem cotygodniowej zmiany nakładek: opis dwóch przypadków

Streszczenie: Skuteczność stosowania leczenia z użyciem nakładek Invisalign w celu uzyskania dużych przesunięć zębów i skutecznego leczenia różnych złożonych wad zgryzu u pacjentów dorosłych i nastoletnich udokumentowano w opublikowanym piśmiennictwie (1-6). Align Technology obecnie rekomenduje, aby pacjenci leczeni aparatem Invisalign® zmieniali nakładki raz w tygodniu; może to skrócić czas leczenia nawet o połowę, w porównaniu ze zmianami dokonywanymi co 2 tygodnie (7). Takie zalecenie opiera się na klinicznej analizie ponad 200 obecnie leczonych przypadków za pomocą Invisalign® (8). Celem niniejszej pracy jest opisanie metody leczenia aparatem Invisalign® z zastosowaniem cotygodniowej zmiany nakładek u pacjenta dorosłego, jak i nastoletniego, a także przedstawienie, jak owe rekomendacje wpływają na skuteczność przesunięć i leczenie aparatem Invisalign®.
Słowa kluczowe: Invisalign®, klasa II, nagryz pionowy

Przypadek 1: Leczenie wady klasy II i zgryzu głębokiego za pomocą systemu Invisalign® z cotygodniowymi zmianami nakładek

Płeć: kobieta
Wiek: 54 lata

Główny problem: pacjentka odczuwała silny ból ze względu na zaburzenia czaszkowo-żuchwowe (CMD).

Pacjentka zgłosiła się do kliniki z bólem i zaburzeniami czaszkowo-mózgowymi. W pierwszym etapie leczenia pacjentka nosiła szynę stabilizacyjną. Po uzyskaniu właściwej pozycji żuchwy niewywołującej bólu wykonano wstępną diagnostykę ortodontyczną do leczenia aparatem Invisalign®.

Diagnoza kliniczna

  • CMD;
  • II klasa Angle’a, podgrupa 2;
  • stłoczenia i rotacje w łuku górnym i dolnym;
  • retruzja 11, 21 z punktami przedwczesnego [...]
Ten materiał dostępny jest dla zalogowanych użytkowników.
Załóż konto i dołącz do grona użytkowników naszego portalu!
Chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów na portalu?
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy