Dla niektórych czarna magia, jednak dla wszystkich FAKTOR SUKCESU
Z których narzędzi marketingowych warto skorzystać, aby uskutecznić swoje działania?
Prof. Mruk kokieteryjnie ripostuje: – To jest pytanie do wróżki. Też bym chciał wiedzieć. Jak już wspomniałem, przedsiębiorczość wiąże się z ryzykiem. Jeśli czegoś nie przewidzi przedsiębiorca, to nikt inny tego na pewno nie przewidzi. Jest taka żartobliwa definicja ekonomisty. Otóż ekonomista jest to osoba, która dzisiaj dokładnie może wyjaśnić, dlaczego nie sprawdziła się jego wczorajsza prognoza.
Czy istnieje jednak jakaś racjonalna recepta? Słowo klucz to edukacja! Edukacja z zakresu zarządzania, ale także osobista analiza faktów oraz podejmowanie decyzji. Obserwacja – szczególnie otoczenia konkurencji odnoszącej sukcesy. Geniusz tkwi w prostocie: a więc również codzienna, mądra i systematyczna praca nad swoją działalnością, ale i nad sobą samym. Holistyczne podejście do marketingu umożliwi szybką reakcję na zachodzące w otoczeniu zmiany, ale również w odpowiednim czasie do nich zaadaptuje.
Mówiąc językiem praktyków – wybierając narzędzia marketingowe, należy je dostosować do kontaktów z segmentem pacjentów, co w stopniu znaczącym jest zależne od lokalizacji gabinetu. Ważny element stanowi budowanie marki, które nie jest działaniem jednorazowym. To długofalowy proces wymagający przygotowania odpowiedniej strategii. Sama marka to nazwa, ewentualnie logo – kolor, czcionka, myśl twórcza (wszystko, co się na nie składa) – odróżniające gabinet od innych na rynku. Reklama stanowi nośnik informacji o gabinecie – powinna być umieszczona w formie szyldu, billoboardu, baneru. Jak wiadomo, młodzi pacjenci czerpią informacje głównie z mediów społecznościowych – obecność, co najmniej na Facebooku, jest obowiązkowa. Podobnie jak obligatoryjne jest już posiadanie w...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...