Marketing - dla niektórych czarna magia - dentalmaster.pl
Reklama

Dla niektórych czarna magia, jednak dla wszystkich FAKTOR SUKCESU

Z których narzędzi marketingowych warto skorzystać, aby uskutecznić swoje działania?

Prof. Mruk kokieteryjnie ripostuje: – To jest pytanie do wróżki. Też bym chciał wiedzieć. Jak już wspomniałem, przedsiębiorczość wiąże się z ryzykiem. Jeśli czegoś nie przewidzi przedsiębiorca, to nikt inny tego na pewno nie przewidzi. Jest taka żartobliwa definicja ekonomisty. Otóż ekonomista jest to osoba, która dzisiaj dokładnie może wyjaśnić, dlaczego nie sprawdziła się jego wczorajsza prognoza.

Czy istnieje jednak jakaś racjonalna recepta? Słowo klucz to edukacja! Edukacja z zakresu zarządzania, ale także osobista analiza faktów oraz podejmowanie decyzji. Obserwacja – szczególnie otoczenia konkurencji odnoszącej sukcesy. Geniusz tkwi w prostocie: a więc również codzienna, mądra i systematyczna praca nad swoją działalnością, ale i nad sobą samym. Holistyczne podejście do marketingu umożliwi szybką reakcję na zachodzące w otoczeniu zmiany, ale również w odpowiednim czasie do nich zaadaptuje.

Mówiąc językiem praktyków – wybierając narzędzia marketingowe, należy je dostosować do kontaktów z segmentem pacjentów, co w stopniu znaczącym jest zależne od lokalizacji gabinetu. Ważny element stanowi budowanie marki, które nie jest działaniem jednorazowym. To długofalowy proces wymagający przygotowania odpowiedniej strategii. Sama marka to nazwa, ewentualnie logo – kolor, czcionka, myśl twórcza (wszystko, co się na nie składa) – odróżniające gabinet od innych na rynku. Reklama stanowi nośnik informacji o gabinecie – powinna być umieszczona w formie szyldu, billoboardu, baneru. Jak wiadomo, młodzi pacjenci czerpią informacje głównie z mediów społecznościowych – obecność, co najmniej na Facebooku, jest obowiązkowa. Podobnie jak obligatoryjne jest już posiadanie w...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.