Ocena działań marketingowych wpływających na liczbę zgłaszających się pacjentów pierwszorazowych do prywatnego gabinetu stomatologicznego
W ostatnich latach obserwujemy wzrost konkurencyjności gabinetów stomatologicznych, który jest związany z ich zwiększającą się liczbą. Zjawisko to występuje na całym świecie, również w Polsce. Publikowane dane pokazują proporcjonalny, coroczny wzrost wydatków pacjentów na usługi stomatologiczne. Na leczenie stomatologiczne w sektorze prywatnym pacjenci wydali ok. 6-8 mld zł (dane z 2013 roku). Według prognoz firmy badawczej PMR Research nie przewiduje się, by w najbliższych latach coś się zmieniło (1).
Wobec powyższego wydaje się, że niezbędne stają się określone działania gabinetu stomatologicznego mające prowadzić do zwiększenia lub utrzymania na pewnym poziomie liczby pacjentów.
By móc posiadać jak najnowocześniejszy sprzęt medyczny, który ma coraz skuteczniej pomagać w leczeniu pacjentów i tym samym wpływać na poprawę jakości ich życia, lekarze często biorą go w leasing lub zaciągają kredyt na jego kupno. Taka sytuacja stawia gabinet stomatologiczny wobec konieczności podejmowania odpowiednich działań marketingowych w celu tworzenia pozytywnego wizerunku „firmy dentystycznej”, co, jak udowodniły badania, prowadzi do pozyskiwania nowych pacjentów. Zatem prowadzenie strony internetowej gabinetu i jego obecność na portalach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter) stają się coraz bardziej popularne. Zbudowanie profilu gabinetu wiąże się oczywiście z jego codziennym monitorowaniem, redagowaniem i uaktualnianiem, warto więc skorzystać w tym przypadku z usług agencji interaktywnej, która profesjonalnie zajmie się budowaniem pozytywnego wizerunku gabinetu (2-7).
We współczesnym skomercjalizowanym świecie nie jest nowością fakt, że aktywna działalność marketingowa dążąca do wykreowania dobrego wizerunku gabinetu może zachęcić odbiorców do odwiedzenia danej placówki dentystyczne...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...