Prof. Jerzy Sokołowski: Pewnym krokiem w przyszłość. Transformacja Wydziału Stomatologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Sale fantomowe posiadają zaplecze w postaci kompletnie wyposażonego, nowoczesnego laboratorium techniczno-protetycznego, pozwalającego na wykonanie przez studentów modeli oraz wszystkich rodzajów uzupełnień protetycznych. W następnym etapie edukacji studenci trafiają do sali nauczania ergonomii. Jest ona wyposażona w trzynaście unitów klinicznych symulujących środowisko gabinetowe, przystosowanych do pracy z asystą, do pracy na 4 ręce, z możliwością zamiany fantomu, który jest mocowany do oparcia fotela, na studenta odgrywającego wówczas rolę pacjenta. Studenci wymieniają się między sobą, biorąc udział w zajęciach, które przygotowują ich do pracy zespołowej w systemach pracy ergonomicznej w systemie centrik lub w systemie pracy na cztery ręce w koncepcji pd. Należy wiedzieć, że każda z tych sal zaopatrzona jest w tor wizyjny. Przyjęto pełen standard, każdy fantom oraz unity podłączone są do w pełni zautomatyzowanej sieci centralnego ssania i centralnego ciśnienia. Na każdej sali istnieje system uzdatniania wody, co pozwala uniknąć awarii końcówek stomatologicznych. Stanowisko prowadzącego wyposażone jest w dwie kamery – kamerę zewnętrzną zbierającą obraz z pola zabiegowego i kamerę wewnątrzustną, rejestrującą szczegóły pracy wewnątrz jamy ustnej fantomu. Obraz wykonywanego zabiegu może być miksowany na monitorze typu tablet, gdzie asystent ma możliwość zaznaczenia podczas prezentacji elementów istotnych dla dydaktyki, i jest prezentowany na monitorach studenckich oraz panoramicznym ekranie umieszczonym na ścianie. Każda sala posiada Prepasist System, będący laserowym systemem oceny dokładności opracowania zębów skanowanych przed opracowaniem i po opracowaniu. Po 40 sekundach skanowania system wskazuje błędy popełnione podczas pracy studenta. Każda sala posiada indywidualny nr IP z możliwością przesłania obrazu do sal dydaktycznych. Sale symulacyjne Uczelnianego Laboratorium Nauczania Przedklinicznego w Stomatologii uzupełnia Uczelniane ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...