Synergia służby z komercją, czyli pozycja gabinetu na rynku
Reklama

Synergia służby z komercją

Analogia sytuacji widoczna jest w przypadku produktów do higieny jamy ustnej – następuje ich widoczna specjalizacja w wybranych kierunkach (widoczna orientacja danej marki na określoną problematykę, np. zapobieganie rozwojowi próchnicy, niwelowanie problemów z dziąsłami, wybielanie etc.). Segmentacja nie może wynikać jedynie z ambicji. To efekt dokładnego zbadania grupy docelowej dominującej na danym obszarze i dostosowania ostatecznej oferty odpowiadającej na istniejące potrzeby. Segmentacja skutkuje doborem rynku celowego, czyli optymalizacją świadczonych usług. A legitymowanie się nimi w środowisku dąży do jak najskuteczniejszego zapisu w umysłach ludzi pozytywnych wrażeń i odczuć związanych z istnieniem danego miejsca. Nie zawsze własne zdanie na temat placówki jest kompatybilne z tym, co myślą o niej pacjenci.

Wyniki badań z zakresu ekonomii behawioralnej, poddając w wątpliwość dotychczasowe osiągnięcia ekonomii neoklasycznej, opozycyjnie do obowiązującego poglądu wskazują, że determinantem ludzkich zachowań są głównie emocje, a nie jak dotąd sądzono utopijny racjonalizm. Dlatego tak ważne jest, aby w podejmowaniu decyzji dotyczących obrania kierunku rozwoju gabinetu w centrum zainteresowań stawiać drugiego człowieka – przede wszystkim pacjenta, ale także, niemniej ważny, personel pomocniczy. Dynamizm zmian rynkowych, jak i rozrost konkurencji niejako wymuszają zastosowanie unikatowej koncepcji. Najbardziej pożądane byłoby bycie pionierem w swojej dziedzinie na danym obszarze. Jest to obecnie na tyle trudne, że graniczące z niemożliwością. Dlatego zamiast marnotrawić energię na dążenie do niedoścignionego należy spożytkować ją na doskonalenie własnych zasobów. Zapewne wyróżnianie się na tle konkurencji, a nie chęć...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.