Marketing - dla niektórych czarna magia - dentalmaster.pl
Reklama

Dla niektórych czarna magia, jednak dla wszystkich FAKTOR SUKCESU

Termin „marketing” jako trudny do zdefiniowania można uznać za niejednoznaczny. Zagłębiając się jednak w istotę problemu, najlepiej rozpocząć analizę tematu od przełomu XIX i XX wieku – wówczas to producent był decyzyjnym ogniwem w procesie każdej sprzedaży. Mógł on sprzedać wszystko, co wytworzył. Popyt zdecydowanie przeważał nad podażą. Zależność ta zmieniła się jednak pod wpływem powstania nadprodukcji. – Na początku procesu produkcyjnego postawiono klienta, jego potrzeby, oczekiwania. A zatem to potrzeby klienta decydują o ofercie i pracy gabinetu. Pacjent chce mieć piękny uśmiech, niezależnie od wieku, chce dojechać do gabinetu wygodnie, umówić się na godzinę, nie bać się bólu, korzystać z promocji, okazji, być odpowiednio, godnie traktowany. Marketing to działania zapewniające zadowolenie pacjentowi i dochód stomatologowi – zauważa prof. Mruk. Pojęcie marketingu określa mianem „harmonijnej koncepcji”, która koncentruje w sobie zarówno samą usługę, miejsce, w której jest świadczona, jak również jej cenę, etykietę personelu, podjęte działania promocyjne, sam proces świadczenia usługi oraz świadectwo materialne – pojmowane jako wygląd gabinetu oraz jego otoczenie.

Aby urzeczywistnić proces marketingowy, konieczne jest istnienie oferty – w przypadku gabinetu stomatologicznego ofertą staje się usługa. Istotę usług można na płaszczyźnie medycznej wyjaśnić za pomocą relacji pomiędzy dawcą i biorcą, a posługując się językiem marketingu – pomiędzy usługodawcą oraz usługobiorcą. W przypadku towaru proces podjęcia decyzji o zakupie jest czytelny i klarowny – produkt można namacalnie zweryfikować. Usługa natomiast traktowana jest jako „wszelka działalność lub korzyść, którą jedna ze stron może zaoferować drugiej, z zasady niematerialna i nieprowadząca do uzyskania jakiejkolwiek własności” (1). Usługa w rozumieniu świadczenia wykonywanego przez lekarza stomato...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama
Reklama
Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

750,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

249,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.