Fr. n. med. Maciej Dijakiewicz: Nie mamy się czego wstydzić
Bardzo często pokutuje wśród społeczeństwa stwierdzenie, że polska medycyna, w tym i stomatologia, są na dużo niższym poziomie niż za granicą. W poniższej rozmowie udowadniamy, że nie jest to prawdą, a realia są wręcz odwrotne. Z wieloletnim dydaktykiem, nauczycielem akademickim, pionierem w klinicznych kursach implantologicznych „hands-on” oraz praktykiem kochającym swoją pracę dr. n. med. Maciejem Dijakiewiczem rozmawiała Daria Dirks-Koźlik.
fot. A. Larisz
Panie Doktorze, jak rozpoczęła się Pana droga zawodowa i czy dotychczasowe osiągnięcia spełniły Pana oczekiwania?
Jestem stomatologiem od ponad 30 lat i większa część mojego życia zawodowego związana była z uczelnią. Spędziłem 28 lat w Klinice Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i Stomatologicznej Akademii Medycznej w Gdańsku, gdzie przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmowałem się głównie onkologią w zakresie właśnie chirurgii szczękowo-twarzowej i chirurgii stomatologicznej. Z tych dwóch dziedzin zrobiłem również specjalizację i doktorat. Przez długi czas byłem asystentem kliniki, a po pewnym czasie objąłem stanowisko kierownika samodzielnej pracowni chirurgii stomatologicznej. Równocześnie pełniłem funkcję dyrektora Specjalistycznego Centrum Stomatologicznego Akademii Medycznej w Gdańsku. To pokazuje, jak wiele czasu w moim życiu zajmowała dydaktyka, i tym samym, jak bardzo była i jest ona dla mnie ważna.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...