Komunikacja interpersonalna pomiędzy lekarzem dentystą, technikiem dentystycznym a pacjentem – na podstawie przypadku klinicznego
TITLE: Interpersonal communication between dentist, dental technician and patient – based on clinical case
STRESZCZENIE: Osiągnięcie optymalnego efektu leczenia protetycznego zależy od wielu czynników. Jak nam wiadomo, podstawowymi czynnikami są oczywiście kompetencje, profesjonalizm lekarza i technika dentystycznego. Ale nawet najwybitniejszym specjalistom byłoby trudno osiągnąć sukces leczniczy, gdyby swojej współpracy nie opierali na dobrej komunikacji. Komunikacja w przypadku leczenia protetycznego nie przebiega wbrew pozorom tylko i wyłącznie na linii lekarz dentysta – technik dentystyczny, bowiem ważnym rozmówcą w tym przypadku staje się również pacjent. Celem pracy jest przedstawienie przykładu dobrej komunikacji interpersonalnej pomiędzy dentystą, technikiem i pacjentem na podstawie przypadku klinicznego.
SŁOWA KLUCZOWE: komunikacja, informacja, sprzężenie zwrotne, współpraca
SUMMARY: Achieving optimum effect prosthetic depends on many factors. As we know, of course, for basic competence, professionalism doctor and dental technician. But even the most eminent specialists would be difficult to achieve therapeutic success if it did not base their cooperation on a good communication. Communication for the treatment of prosthetic runs contrary to appearances, not only on the dentist – dental technician, as an important interlocutor in this case becomes the patient. Aim of the study. To present an example of good interpersonal communication between dentist, technician and patient, based on clinical case.
KEYWORDS: communication, information, feedback, cooperation
Komunikacja w przypadku leczenia protetycznego nie [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!