Dr n. med. Mariusz Duda: Dobry implantolog zdobywa doświadczenie w sposób rzetelny i usystematyzowany
Kształcenie podyplomowe z implantologii – na co powinien zwrócić uwagę młody lekarz dentysta, który chciałby rozpocząć przygodę z implantologią, od czego powinien zacząć, aby osiągnąć sukces, ale też się nie zniechęcić?
Naukę zawsze należy rozpocząć od świadomości, czego konkretnie chcemy się nauczyć. Od kogo chcemy czerpać wiedzę i doświadczenie? Ile czasu jesteśmy w stanie na naukę poświęcić i kiedy będziemy się czuli gotowi, by zacząć tę wiedzę wcielać w życie? Wielu stomatologów ogólnie praktykujących latami kształci się na kursach z zakresu implantologii, ale nigdy tych zabiegów nie przeprowadza, czując, że jeszcze nie są gotowi. Z kolei wielu młodych dentystów, nie mając odpowiedniego przygotowania ani teoretycznego, ani praktycznego, rozpoczyna zabiegi implantologiczne, narażając pacjentów na powikłania. Spotykam się z tym jako biegły sądowy w dziedzinie implantologii.
Idealne rozwiązanie, jak zawsze, leży pośrodku. Najpierw zaczynamy od mniejszych kursów z zajęciami warsztatowymi. Wskazany jest udział w konferencjach implantologicznych; w Polsce to dziś arena, na której możemy posłuchać naprawdę fantastycznych wykładów naszych rodzimych klinicystów, ale i mistrzów światowego formatu – ich doświadczenie jest bezcenne i naprawdę warto poświęcić na to czas i pieniądze. Potem rekomendowałbym wspomniane szkolenia typu Curriculum, gdzie mamy zarówno część teoretyczną, warsztatową, jak i zabiegi z udziałem pacjentów. Nieoceniony w takich szkoleniach jest czas na dyskusję, wymianę doświadczeń, zbieranie różnych teorii i wszystkich niuansów, które czynią z implantologii tak fascynującą dziedzinę. Znalezienie swojego mentora na początku drogi zawodowej jest rzeczą bezcenną, ale nie wszyscy mają takie szczęście, warto więc szukać takich wykładowców, z którymi czujemy porozumienie, wspólną pasję, odpowiada nam ich sposó...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...