Personalizacja obsługi pacjenta w gabinecie stomatologicznym – cz. I
Reklama

Personalizacja obsługi pacjenta w klinice lub gabinecie stomatologicznym – cz. I

Charakterystyczne dla pacjenta uległego zachowanie przejawia się z reguły w następujący sposób:

  • ma problemy z wyrażeniem swoich oczekiwań lub swojego zdania na dany temat,
  • jest bezradny w sytuacji wyboru,
  • biernie podporządkowuje się w przypadku wyboru.

Sposoby postępowania:

  • powitajmy go, wyrażając zainteresowanie i sympatię,
  • utrzymajmy kontakt wzrokowy,
  • okazujmy aprobatę, stosując określenia: „o tak”, „dziękuję”, „świetnie”, „popieram”, „bardzo dobrze”,
  • jeśli taki pacjent wyraża niezadowolenie, kierujmy rozmową poprzez zadawanie pytań, zwróćmy jego uwagę na to, że chcemy się więcej dowiedzieć, gdyż sprawa, z którą przeszedł, jest dla nas bardzo ważna i chcemy być pomocni.

Pacjent agresywny, zwany też roszczeniowym

Roszczeniowy pacjent atakuje, ocenia i oskarża w sytuacji, gdy coś mu się nie spodoba. W jego wypowiedzi dominują: podniesiony ton, szybka, nerwowa gestykulacja, głowa zadarta ku górze. Charakteryzuje go tzw. podwójna moralność, uważa bowiem, że on ma wszelkie możliwe prawa, a osoba, z którą rozmawia, nie ma żadnych. Protekcjonalny ton, nieznoszący sprzeciwu, wyrażany przez takiego pacjenta może wzbudzać w lekarzu, który go leczy, lęk i niechęć do współpracy. Często stosuje uogólnienia, które deprecjonują stomatologa lub gabinet, klinikę np.: „Wymyśla pan różne zabiegi, żeby jak najwięcej zarobić”, „Taki nowoczesny gabinet, a w takim brzydkim budynku”. Taki pacjent wywyższa się i uważa za kogoś lepszego. Współpraca z nim może doprowadzić do:

  • reagowania złością na jego agresję, a to nakręca spiralę agresji i eskaluje konflikt,
  • powstrzymywania swojej złości,...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.