POTĘGA emocji – emocje w biznesie
Jak wiedza na temat emocjonalności pacjentów przekłada się na standardy przeprowadzania wizyt? Warto wykształcić bądź usprawnić sam styl komunikacji werbalnej. Należy mieć świadomość, że lekarz stomatolog nie powinien mówić o efektach wizyty jako o wydatkach. Powinien mówić o wizytach jako o inwestycji. – Zainwestuje Pan w swój uśmiech, zainwestuje Pan w swoje relacje z innymi ludźmi. Nie powinno używać się pojęć takich jak „koszt” czy „drogo”. Zarzut o zbyt wysoką cenę wizyty lekarz może argumentować wysokowartościową jakością usług (o ile jest to uzasadnione) – należy pamiętać, aby tę jakość faktycznie oferować. Akcentujemy w ten sposób wartość, a wartość jest cenna sama w sobie. Lekarz nie powinien używać zdrobnień – mamy do czynienia z pieniędzmi, z fakturą. W biznesie, a jednak takim po części stało się także prowadzenie prywatnej placówki medycznej, powinno się przestrzegać określonych zasad. Dobrym słowem jest słowo „rozumiem”. Ludzie lubią być rozumiani. To wcale nie znaczy, że pacjent ma zawsze rację. Natomiast zwrot „rozumiem, co Pan do mnie mówi” tworzy już swoistego rodzaju więź i wywołuje pozytywne emocje. Należy uważać z użyciem pojęcia „spróbuj”. Słowo „spróbuj” ma w sobie zakodowaną porażkę. Pacjent myśli wówczas, że nie będzie próbował, gdyż próba ta na pewno się nie powiedzie – doradza prof. Mruk.
Czynnikami determinującymi obecnie decyzję o podjęciu leczenia stomatologicznego są zwykle czynniki pozaekonomiczne. W dużym stopniu związane z tym, co nazywamy estetyką, wyglądem, wellbeing, wellness. Oczywiste jest, że odpowiednie zarobki są gwarantem możliwości skorzystania z oferty, które otwiera przed pacjentem gabinet. Podstawowymi czynnikami nadal pozostały czynniki dochodowe. Jednakże to, co związane jest z różnymi generacjami, zwłaszcza z pokoleniem Z, a więc tymi najmłodszymi, to determinanty nadrzędne, takie jak akceptacja w grupie bądź wyróżnienie się n...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...