Potęga emocji - emocje w biznesie - dentalmaster.pl
Reklama

POTĘGA emocji – emocje w biznesie

Jak wiedza na temat emocjonalności pacjentów przekłada się na standardy przeprowadzania wizyt? Warto wykształcić bądź usprawnić sam styl komunikacji werbalnej. Należy mieć świadomość, że lekarz stomatolog nie powinien mówić o efektach wizyty jako o wydatkach. Powinien mówić o wizytach jako o inwestycji. – Zainwestuje Pan w swój uśmiech, zainwestuje Pan w swoje relacje z innymi ludźmi. Nie powinno używać się pojęć takich jak „koszt” czy „drogo”. Zarzut o zbyt wysoką cenę wizyty lekarz może argumentować wysokowartościową jakością usług (o ile jest to uzasadnione) – należy pamiętać, aby tę jakość faktycznie oferować. Akcentujemy w ten sposób wartość, a wartość jest cenna sama w sobie. Lekarz nie powinien używać zdrobnień – mamy do czynienia z pieniędzmi, z fakturą. W biznesie, a jednak takim po części stało się także prowadzenie prywatnej placówki medycznej, powinno się przestrzegać określonych zasad. Dobrym słowem jest słowo „rozumiem”. Ludzie lubią być rozumiani. To wcale nie znaczy, że pacjent ma zawsze rację. Natomiast zwrot „rozumiem, co Pan do mnie mówi” tworzy już swoistego rodzaju więź i wywołuje pozytywne emocje. Należy uważać z użyciem pojęcia „spróbuj”. Słowo „spróbuj” ma w sobie zakodowaną porażkę. Pacjent myśli wówczas, że nie będzie próbował, gdyż próba ta na pewno się nie powiedzie – doradza prof. Mruk.

Czynnikami determinującymi obecnie decyzję o podjęciu leczenia stomatologicznego są zwykle czynniki pozaekonomiczne. W dużym stopniu związane z tym, co nazywamy estetyką, wyglądem, wellbeing, wellness. Oczywiste jest, że odpowiednie zarobki są gwarantem możliwości skorzystania z oferty, które otwiera przed pacjentem gabinet. Podstawowymi czynnikami nadal pozostały czynniki dochodowe. Jednakże to, co związane jest z różnymi generacjami, zwłaszcza z pokoleniem Z, a więc tymi najmłodszymi, to determinanty nadrzędne, takie jak akceptacja w grupie bądź wyróżnienie się n...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.