Powielanie fantomów w nauce modelowania zębów przez studentów stomatologii
TITLE: Dental models duplicating in teeth modelling education of dentistry students
STRESZCZENIE: Dentystyczne modele dydaktyczne są niezbędne w procesie kształcenia zarówno studenta stomatologii, jak i technika dentystycznego. Dostępność modeli obrazujących kolejne etapy modelowania ułatwia naukę i kształtuje zdolności manualne studenta. Modele jednak podlegają zużyciu i zniszczeniu. W pracy opisano prosty sposób ich powielenia z użyciem dostępnych materiałów o wysokiej jakości, co umożliwia przygotowanie ich dla każdego studenta.
SŁOWA KLUCZOWE: nauczanie w stomatologii, dentystyczne modele dydaktyczne, powielanie modeli
SUMMARY: Dental education models are necessary in the process of teaching both students of dentistry and dental technicians. Access to models showing a step-by-step process of modeling facilitates the learning process and acquiring manual skills by dentistry students. Models however are subjected to wear and tear. In the paper the authors present an easy way of duplicating models with the use of high class materials that allows to prepare them in large quantities.
KEYWORDS: dental education, dental education models, duplicating models
W nowoczesnym leczeniu protetycznym pacjentów oraz nauczaniu studentów stomatologii i techników dentystycznych stosuje się wiele rodzajów modeli wykonanych z różnych materiałów (1). Dlatego też, oprócz ogólnie przyjętego podziału na kliniczne modele diagnostyczne i modele robocze, należałoby wyróżnić grupę modeli dydaktycznych stosowanych głównie w nauczaniu przedklinicznym. Oczywiście każdy z wymienionych wyżej modeli spełnia różne funkcje związane z nauczaniem studentów, modele dydaktyczne są sporządzane jednak wyłącznie do tego celu. Dla modeli tych szczególnie ważne są dokładność i estetyka wykonania oraz odpowiednia twardość, odporność na ścieranie i powtarzalność.
[...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!