Synergia służby z komercją
Aby uświadomić sobie istotę problemu, należy rozpocząć od traktowania działalności medycznej w granicach działalności przedsiębiorstw w ogóle. Mimo iż narzędzia pracy i produkt ostateczny są odmienne, cel jest tożsamy, służy po prostu zarabianiu pieniędzy. Skuteczne zarządzanie współczesną placówką stomatologiczną bez znajomości podstaw marketingu bądź z pominięciem korzystania chociażby z jego podstawowych narzędzi może skutkować niepowodzeniem. Jednakże bezkrytyczna wiara w działania marketingowców, niejednokrotnie niezwiązanych z branżą bądź traktujących pacjenta w charakterze klienta (podstawowy kardynalny błąd), prawdopodobnie również nie będzie stanowiła pożądanej odpowiedzi na rosnące wymagania odbiorców. Wprowadzenie standaryzacji przyjęć – zabiegu bardzo często stosowanego przez coachów – zabija unikatowość. To ze względu na nią przecież pacjenci obdarzają zaufaniem tego właśnie a nie innego lekarza.
Gabinet stomatologiczny nie jest barem szybkiej obsługi, aby u wszystkich operatorów odebrać tak samo skomponowaną kanapkę. Utrzymanie standardów w kwestii przywitania, pożegnania, przygotowania dokumentacji czy planu leczenia jest jak najbardziej wskazane, oczywiście z zachowaniem maksymalnej naturalności, a nie tylko formalistycznego schematu. Na siłę nie wykrzesa się z introwertyka ekstrawertyka i na odwrót. Zatem, w którym kierunku pójść, aby osiągnąć wysoką skuteczność nie tylko diagnostyczną? Współczesny właściciel gabinetu stomatologicznego, którym nota bene z reguły jest sam lekarz dentysta, poza wiedzą medyczną musi wykazać się ciekawością świata i ludzi oraz zmysłem i rozsądkiem w doborze kierunku i metod.
Wyróżnij się
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
60 lat innowacji w biomechanicznej chirurgii ortognatycznej: stan wiedzy i kierunki na przyszłość
Słowa kluczowe: chirurgia ortognatyczna, obustronna strzałkowa osteotomia żuchwy, chirurgia twarzoczaszki, staw skroniowo-żuchwowy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego Keywords: orthognathic surgery; bilateral sagittal split osteotomy; craniofac...