Prof. dr hab. n. med. Dorota Olczak-Kowalczyk: Zmiany w leczeniu dzieci są niezbędne
Czy jako prodziekan wydziału prowadzącego kierunek dentystyczny uważa Pani Profesor, że powinny zostać wprowadzone jakieś zmiany w kształceniu przeddyplomowym w dziedzinie stomatologii wieku rozwojowego?
Stale wprowadzamy zmiany w kształceniu przeddyplomowym, dostosowując program nauczania do aktualnych potrzeb pacjentów i rynku pracy. Obecnie kładziony jest nacisk na nauczanie praktyczne, wprowadzane jest nauczanie w warunkach symulacji i nie mam tu na myśli tylko realizowanych od dawna zajęć w ramach nauczania przedklinicznego. Dla mnie jednak najważniejszy jest kontakt studentów z pacjentem.
Wprowadzono przedmiot stomatologia zintegrowana wieku rozwojowego, który umożliwia praktyczne „przećwiczenie” przez studentów sposobu sprawowania opieki nad dzieckiem z problemem ogólnomedycznym lub wymagającym interdyscyplinarnego postępowania stomatologicznego.
Jaką funkcję społeczną powinien pełnić lekarz dentysta, szczególnie ten, który zajmując się zdrowiem najmłodszych pacjentów, często musi borykać się z niewiedzą lub uprzedzeniami rodziców i opiekunów?
To prawda, że nadal spotykany jest pogląd, że „zębów mlecznych się nie leczy”. Niekiedy trudno jest przekonać rodziców, że nie istnieją metody umożliwiające leczenie bezkontaktowe lub niepowodujące poczucia jakiegokolwiek dyskomfortu u dziecka. Wciąż mamy trudności z realizacją zaleceń lekarskich, zwłaszcza dotyczących konieczności oczyszczania zębów dziecka i diety. Słyszymy w naszych gabinetach, że dziecko „nie lubi mycia zębów” albo „przecież to soki naturalne, same witaminy”. Coraz częściej rodzice pytają, czy rzeczywiście pas...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...