Profesor Teresa Matthews-Brzozowska: Czas na ortodoncję
Jakie są Pani plany naukowe na najbliższy czas?
Moje plany naukowe, to bardzo trudne pytanie. Chciałabym uzyskać grant europejski dla usprawnienia mowy i wyglądu dzieci z zespołem Downa, ale nie tylko z tym zespołem, są i inne zespoły chorobowe, np. SLO jeden z najczęściej spotykanych zespołów w Polsce w porównaniu z innymi krajami, a tak mało znany, jeżeli chodzi o możliwości pomocy w zaawansowanych objawach tego zespołu ze strony ortodontów. Jednak byłoby niestosowne, gdybym nie powiedziała, że najbardziej lubię kształcić młodą kadrę naukową, tu też młoda nie oznacza młodych dorosłych, stopień doktora nauk medycznych może uzyskać absolwent uniwersytetu, który wiele lat temu ukończył studia, a chce podzielić się swoimi badaniami, obserwacjami i porównać je z innymi badaczami pod kierunkiem osoby z doświadczeniem naukowym. Mam wypromowanych 17 doktorów, 2 oczekuje na recenzje, a 5 kolejnych lekarzy stomatologów jest w trakcie prowadzenia badań po wszczęciu rozpraw doktorskich i podjęciu studiów na Niestacjonarnym Studium Metodologii Badań Naukowych Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Czy poza intensywną pracą zawodową znajduje Pani czas na pielęgnowanie jakichś zainteresowań pozazawodowych? Czy też wymagająca praca naukowa i dydaktyczna zajmuje cały czas i jest główną Pani pasją?
Spełniam się nie tylko w pracy na uniwersytecie medycznym, dużo czasu poświęcam mojej rodzinie, właściwie oddaję jej każdą wolną chwilę. Mam dwoje dzieci Maję i Artura, które doktoraty ukończyły na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Oboje mają rodziny, jestem babcią pięciorga wnucząt. Jeszcze kilka lat temu powiedziałabym, że moje hobby to dalekie podróże i opera; dziś tylko opera, bo wnuczęta są wymagającymi małymi istotkami, absorbującymi czas.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...