Dypl. hig. stom. Agnieszka Gajdzik: Profesjonalista dba o ciągły rozwój
O tym, jak połączyć różne role w gabinecie, istocie samodoskonalenia i rozwoju opowiada dypl. hig. stom. Agnieszka Gajdzik, która na co dzień pracuje w gabinecie Stomatologia Lizurek w Bytomiu.
Twoja praca to połączenie roli higienistki, asystentki i nauczyciela – prowadzenie zajęć edukacyjnych dla dzieci. Jak udaje ci się łączyć te zadania w codziennej pracy? Czy są dni, kiedy prowadzona jest tylko i wyłącznie higienizacja i osobno asystowanie, a może w ciągu dnia trzeba łączyć te funkcje?
W zawodzie asystentki stomatologicznej pracuję od siedemnastu lat, jako higienistka czternaście. Pracę w pierwszym gabinecie rozpoczęłam bez wykształcenia medycznego, następnie rozpoczęłam naukę na kierunku asysty. Dopiero w późniejszym czasie zdecydowałam się na szkołę dla higienistek stomatologicznych. Pani doktor, z którą wówczas pracowałam, stwierdziła, że podjęcie dalszej edukacji nic nie zmieni w mojej pracy zawodowej, ponieważ nadal będę tylko asystować. Na szczęście nastały inne czasy. Zmieniłam miejsce zatrudnienia i moja praca wyglądała już zupełnie inaczej.Gabinet był lepiej wyposażony, miałam możliwość pracy z pacjentami. Doktor, u którego pracowałam, rozwijał się i doszkalał, co bardzo mnie zainspirowało. Tak zaczęła się moja przygoda ze szkoleniami i kursami. Obecnie jestem higienistką stomatologiczną i samodzielnie przyjmuję pacjentów, ale uwielbiam asystowanie, dlatego nie zdecydowałam się...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Skostnienie stawu skroniowo-żuchwowego jako następstwo przeoczonego złamania kłykcia żuchwy u dziecka
Słowa kluczowe: skostnienie stawu skroniowo-żuchwowego, złamanie kłykcia żuchwy, tomodensytometria Keywords: temporomandibular joint ankylosis, fracture of the mandibular condyle, tomodensitometry Streszczenie: Skostnienie stawu skroniowo-żuchwowe...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Aparaty nakładkowe i miniimplanty ortodontyczne w leczeniu zgryzu przewieszonego u dorosłych
Słowa kluczowe: zgryz przewieszony, miniimplanty, nakładki Keywords: scissor bite, miniscrews, aligners Streszczenie: Zgryz przewieszony nie ulega samoistnej korekcji. Stopniowo pogarsza się w wyniku nadmiernego wyrzynania się zębów, negatywnie wp...