POTĘGA emocji – emocje w biznesie
Z punktu widzenia biznesu oraz marketingu wspomniany termin odnoszony jest do zachowań nabywców. Bada to, jak rzeczywiście ludzie się zachowują, a nie jakie są deklaracje ich zachowań. Rzeczywiste zachowania są zwykle inne niż te, które są deklarowane. Termin „neuronauka” to umowna nazwa odnosząca się do nowego obszaru wiedzy związanej z emocjami, a nie racjonalnością. – Mogę w tym miejscu podać adekwatny przykład: jeżeli zaproponuję obniżenie ceny tubki pasty do zębów o 50%, to potencjalni nabywcy nie reagują w tak pozytywny sposób jak w przypadku sprzedaży dwóch tubek pasty do zębów, ale w cenie jednej! Każdy lubi gratisy, ale gorzej już z tymi procentami… – przytacza prof. Mruk, kontynuując: – Jeżeli z kolei matka przekaże dziecku 100 zł na konto i za każdą wieczorną absencję w myciu zębów odejmowałaby złotówkę, to dziecko myłoby zęby każdego wieczora. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się bowiem, że ludzie nie akceptują strat. Zysk cieszy, ale strata boli. „Informacje o stracie finansowej są przetwarzane przez ten sam obszar mózgu, który odpowiada za reakcję na śmiertelne niebezpieczeństwo” (1). Dlatego, jeśli wspomniana wcześniej mama zaproponowałaby dziecku złotówkę za każdorazowe umycie zębów wieczorem, to zapewne dziecko nie przywiązałoby do tego obowiązku należytej wagi.
Prof. Henryk Mruk, ekonomista z wykształcenia, w kwestiach neurobiologii posiłkuje się opiniami ekspertów owej dziedziny, w tym wspomnianego już prof. Gazzanigi. A właśnie on twierdzi, że ludzki mózg potrafi podjąć decyzję na 11 minut wcześniej niż sobie ją uświadomimy! Mózg pracuje 24 godziny na dobę, podobnie jak serce. – Niewiele jeszcze wiemy na temat tego, jakie dokładnie procesy w nim zachodzą i w jaki sposób przebiegają. Na razie dobra informacja jest taka, że do późnej starości, do końca, do śmierci ciągle tworzą się nowe neuroprzekaźniki. Mózg przez całe życie może być aktywny, o ile w sposób odpowied...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...