Potęga emocji - emocje w biznesie - dentalmaster.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

POTĘGA emocji – emocje w biznesie

Z punktu widzenia biznesu oraz marketingu wspomniany termin odnoszony jest do zachowań nabywców. Bada to, jak rzeczywiście ludzie się zachowują, a nie jakie są deklaracje ich zachowań. Rzeczywiste zachowania są zwykle inne niż te, które są deklarowane. Termin „neuronauka” to umowna nazwa odnosząca się do nowego obszaru wiedzy związanej z emocjami, a nie racjonalnością. – Mogę w tym miejscu podać adekwatny przykład: jeżeli zaproponuję obniżenie ceny tubki pasty do zębów o 50%, to potencjalni nabywcy nie reagują w tak pozytywny sposób jak w przypadku sprzedaży dwóch tubek pasty do zębów, ale w cenie jednej! Każdy lubi gratisy, ale gorzej już z tymi procentami… – przytacza prof. Mruk, kontynuując: – Jeżeli z kolei matka przekaże dziecku 100 zł na konto i za każdą wieczorną absencję w myciu zębów odejmowałaby złotówkę, to dziecko myłoby zęby każdego wieczora. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się bowiem, że ludzie nie akceptują strat. Zysk cieszy, ale strata boli. „Informacje o stracie finansowej są przetwarzane przez ten sam obszar mózgu, który odpowiada za reakcję na śmiertelne niebezpieczeństwo” (1). Dlatego, jeśli wspomniana wcześniej mama zaproponowałaby dziecku złotówkę za każdorazowe umycie zębów wieczorem, to zapewne dziecko nie przywiązałoby do tego obowiązku należytej wagi.

Prof. Henryk Mruk, ekonomista z wykształcenia, w kwestiach neurobiologii posiłkuje się opiniami ekspertów owej dziedziny, w tym wspomnianego już prof. Gazzanigi. A właśnie on twierdzi, że ludzki mózg potrafi podjąć decyzję na 11 minut wcześniej niż sobie ją uświadomimy! Mózg pracuje 24 godziny na dobę, podobnie jak serce. – Niewiele jeszcze wiemy na temat tego, jakie dokładnie procesy w nim zachodzą i w jaki sposób przebiegają. Na razie dobra informacja jest taka, że do późnej starości, do końca, do śmierci ciągle tworzą się nowe neuroprzekaźniki. Mózg przez całe życie może być aktywny, o ile w sposób odpowied...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama

Zespół Stomatologiczny

Reklama
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.